CARI DI PENELUSURAN KHUSUS AYAM ADUAN 100% JAWARA JAMINAN MENANG..!!!

Sabung Ayam Online Evan Dimas Cetak Gol Kemenangan Selangor, Media Malaysia Malah Berikan Kritik Untuk Hal Ini

Sabung Ayam Online Evan Dimas Cetak Gol Kemenangan Selangor, Media Malaysia Malah Berikan Kritik untuk Hal Ini

Sabung Ayam Online Evan Dimas Cetak Gol Kemenangan Selangor, Media Malaysia Malah Berikan Kritik untuk Hal Ini

Sabung Ayam Online - Berlaga di Stadion Cheras, Kuala Lumpur, Rabu (6/6/2018) malam, Selangor FA sukses menumbangkan PNKS FC dengan skor 2-1.
Dua gol Selangor FA disumbangkan oleh penyerang abnormal Rufino Segovia (7') dan Evan Dimas (60').
Sementara gol semata wayang PKNS FC dicetak oleh eks pemain timnas Malaysia yang pernah bermain di Indonesia, Safee Sali.
Gol Evan bermula dari denah serangan balik. Evan Dimas yang tidak terkawal melaksanakan aksi solo run dari tengah lapangan.
Tak menerima pengawalan dari pemain lawan, Evan Dimas lantas melepaskan sepakan mendatar dari luar kotak penalti yang tak sanggup diantisipasi kiper PKNS FC.
Satu gol yang dicetak Evan Dimas ini sekaligus menambah pundi-pundi golnya bersama skuat Gergasi Merah.
Sabung Ayam Online Evan Dimas Cetak Gol Kemenangan Selangor Sabung Ayam Online Evan Dimas Cetak Gol Kemenangan Selangor, Media Malaysia Malah Berikan Kritik untuk Hal Ini
Selebrasi sujud syukur Evan Dimas seusai mencetak gol kemenangan Selangor FA atas PKNS FC pada lanjutan Liga Super Malaysia 2018 di Stadion Cheras, Kuala Lumpur pada Rabu (6/6/2018) malam. | DOK. FA SELANGOR
Bahkan, gol ini merupakan yang kedua dalam waktu kurang dari sepekan.
Sebelumnya, gelandang berusia 23 tahun itu mencetak satu dari empat gol kemenangan tanpa balas Selangor kontra Kelantan FA pada 1 Juni 2018.
Gol ini pun menerima sorotan dari salah satu media Malaysia, Inikan Bola.
Menurut laporan Inikan Bola, gol ini merupakan eksekusi bagi lini belakang PKNS FC yang tak memperlihatkan pengawalan ketat kepada Evan Dimas.
Bek PKNS FC pun hanya terkesan memperlihatkan jarak dan menunggu Evan Dimas menggiring bola.
Alhasil, gelandang timnas U-23 Indonesia itu sanggup melepaskan tendangan tanpa ada gangguan dari pemain bertahan lawan.
"Meskipun berhasil mencetak gol penyama kedudukan, tetapi barisan pertahanan PNKS tampil mengecewakan. Mereka hanya memperhatikan Evan Dimas menggiring bola di wilayah pertahanan mereka dan imbasnya Evan Dimas berhasil mencetak gol," tulis media Inikan Bola.
"Gol tersebut tidak akan tercipta apabila ada pemain bertahan PKNS yang memperlihatkan tekanan atau penjagaan ketat kepada Evan Dimas."
Kemenangan ini turut mengangkat posisi Gergasi Merah di klasemen sementara Liga Super Malaysia 2018.
Selangor FA merangkak naik ke peringkat delapan dengan koleksi 17 poin.

Subscribe to receive free email updates: